Podroż w czasie to przede wszystkim podróż w głąb wyobraźni. Ta gra planszowa dla najmłodszych opiera się na opowiadaniu historyjek, skojarzeniach oraz zapamiętywaniu. W jednym z wariantów rozgrywki łączymy opowiadanie z emocjami.
Opis gry
W pudełku znajdziemy 5 dwustronnych plansz przedstawiających w sumie 20 różnych krain. Do tego mamy 36 płytek z obrazkami, 15 żetonów emocji, pionek pingwina Przemysława oraz kostkę.
W pierwszym etapie gry, gracze losują kolejno płytki z obrazkami i kładą je obok wybranych krain. Po każdej takiej akcji opowiadają historię, która związana jest z wybraną krainą i wylosowanym obrazkiem. Po zakończeniu opowieści odwracają płytkę z obrazkiem do dołu.
W drugim etapie przechodzimy do właściwej podróży w czasie. Pionek pingwina Przemysława porusza się po krainach zgodnie z liczbą oczek wyrzuconych na kostce. Gdy zatrzyma się w danej krainie, gracz ma za zadanie odgadnąć jaki obrazek leży obok. Pomóc tu może przypomnienie sobie opowiedzianej wcześniej historyjki.
W jednej z wersji gry, używamy dodatkowo żetonów emocji. W takim wypadku opowiadana historyjka dodatkowo powinna odzwierciedlać emocje z wylosowanego żetonu.
Wrażenia
Niewątpliwie głównym elementem gry jest story-telling, czyli opowiadanie historii. Bardzo ciekawe są też historyjki wymyślane przez dzieci. Często niewiarygodne i absurdalne, ale o to właśnie chodzi.
Jeśli chodzi o element memory, to w naszym przypadku ta część okazała się wyjątkowo prosta. Nie mieliśmy żadnych problemów z odgadywaniem żetonów. To tylko potwierdza potęgę mnemotechnik, bo tu właśnie taki element jest zawarty.
Najlepiej nam się grało z żetonami emocji, bo podstawowa rozgrywka szybko okazała się zbyt prosta.
Grę bardzo uprzyjemniają fantastyczne ilustracje Macieja Szymanowicza, choć plansze krain to częściowo powtórki z innych gier tego ilustratora (znajdziemy tu m.in. fragmenty z gier Kociaki Łobuziaki, Ślimaki to mięczaki czy Potworne porządki).
Podróż w czasie to pierwsza gra typu story-telling w naszej kolekcji i choćby z tego powodu warto było ją poznać. Wymyślanie historyjek wymaga nieco wysiłku i kreatywności, ale zabawa jest przednia. Nawet to, kto ostatecznie wygra, schodzi na dalszy plan.
Podróż w czasie, Reiner Knizia, Maciej Szymanowicz, 2-5 graczy, wiek: 4+, Nasza Księgarnia 2021
Recenzja powstała dzięki współpracy z wydawnictwem Nasza Księgarnia.
Poniżej link afiliacyjny do ceneo. Jeśli recenzja była pomocna i zdecydujesz się na zakup gry poprzez ten link, będzie mi ogromnie miło.
Zapraszam również do dołączenia do grupy facebookowej Gry planszowe i edukacyjne dla dzieci